Kerékpártúrák Nyugat-Dunántúl

Szintemelkedés: 386 m
Tájegység: Soproni-hegység, Fertő tó
Érintett települések: Sopron, Kópháza, Nagycenk, Fertőboz, Fertőrákos

A kerékpártúra a soproni vasútállomásnál kezdődik. Innen a Mátyás király út – Széchenyi tér –Várkerület – Ikvahíd út – Szent Mihály utca útvonalon hagyjuk el a várost. A 84-es utat egy körforgalomnál érjük el, ezen az úton folytatjuk tovább utunkat Kópházán át Nagycenkig. Nagycenken tekintsük meg a Széchenyi kastélyt.

Fertőboz irányéban bringázunk tovább Fertőrákosra Sopron Balf településrészét érintve. Utunk ezen szakasza a Fertő tó mellett halad el.

Fertőrákost elhagyva Sopron- Sopronkőhida a következő állomásunk. Itt a kerékpárutat követve a Németh László utca – Kreitz Róbert utca – Tómalom sor – Erdő alja utcákon vágunk át. A  Tómalomtól nem messze rátalálunk a sárga kerékpáros túrajelre és azon haladunk tovább, elhagyva a városrészt.

Sopronba a Tómalom utcán át jutunk be, amely a 84-es utcába torkollik. Áttekerünk a főúton és a Szent Mihály utcán hajtunk tovább a Várketület utcáig, melyet elérve jobbra fordulunk és a Várkerület – Ógabona tér – Erzsébet utca útvonalon jutunk vissza a vasútállomásra.

Kőszegi határmenti kerékpáros körtúra
Túra hossza: 42 km
Nehézsége: Közepes
Terep: Hegyvidék
Szintemelkedés: 1043 m
Tájegység: Kőszegi-hegység és a Vas-hegy
Érintett települések: Kőszeg, Velem, Kőszegszerdahely, Cák

A kerékpártúra a Kőszegi-vár parkolójából indul. A Várkör és az Ady Endre utcán keresztül tekerve érjük el a Temető utcát, amelyen tovább haladunk, immár a zöld kerékpáros jelzést követve.

A várost elhagyva jobb kéz felől találunk rá a Panoráma körútra. Itt elhagyjuk a zöld kerékpáros jelzést (amely egyenesen halad tovább), és feltekerünk a hegyre. Kb. 6 km múlva érjük el a csúcsot. Útközben a sípályák, valamint a Szálasi bunker mellett haladunk el.

A csúcs után érjük el a magyar-osztrák határt, innen a kékkereszt-jelzést követjük néhány kilométeren át. Jobb kéz felől lesz a Hétvezér-forrás, ahova egy vízvételre érdemes kitérni. Miután a kékkereszt-jelzés lekanyarodik utunkról 1 km múlva érjük el a volt határőrörs épületét. Innen egy rövid mászás, majd egy szintén nem túl hosszú lejtő után ismét emelkedni kezd az út. Itt kezdődik túránk leghosszabb emelkedője, ahonnan 330 m-ről 725 méteres magasságig tekerünk fel durván 13 km alatt. Közben egy kis pihenőt a Stájerházak meglátogatása jelenthet. Itt már túl vagyunk a túra 2/3-án, emelkedőben és kilométerben is.

A Stájerházak után aszfalt utunk kettéválik. Mi jobbra tartunk az "Y" kereszteződésben, amelynek az egyik villájába érkeztünk, és a másikban folytatjuk utunkat. Hamarosan elérjük a volt határőr laktanyát, valamint a Hörman-forrást, amely a csúcs elérését jelenti számunkra.

A csúcs után pihentető lejtőzés vár ránk. Szépen átgurulunk Velem községen és innen közúton haladva Kőszegszerdahely és Cák falvakat érintve visszaérünk Kőszegre. A Rohonc és a Velemi utcán áttekerve a Temető utcába jutunk, és a már ismert úton visszafelé haladva jutunk el a kiindulási pontra.

Nagyrécse – Kisbalaton  Nagykanizsa – Nagyrécse kerékpáros körtúra
Túra hossza: 76 km
Nehézsége: Közepesnél nehezebb
Szintemelkedés: 625 m
Tájegység: Zalai-dombság
Érintett települések: Nagyrécse, Kisrécse, Galambok, Zalakomár, Balatonmagyaród, Zalavár, Zalaszabar, Orosztony, Kerecseny, Kilimán, Gelse, Gelsesziget, Újudvar, Nagykanizsa

A kerékpártúra Nagyrécsén a Kossuth út és a Petőfi utca találkozásánál kezdődik. Innen a Kossuth úton a falut északi irányban hagyjuk el. A település szélén húzódó országúton jobbra fordulva, Kisrécsén és Galambokon át, Zalakomárig tekerünk.

Zalakomárban a Petőfi úton balra kanyarodva Zalavár felé vesszük az irányt. Balatonmagyaród előtt kb. félúton jobbra található a Bivalyrezervátum, amelyet, ha időnk is engedi, érdemes megtekinteni. Balatonmagyaród után bal kéz felől a Kis-Balaton található. Itt a Kányavári-szigetet és az arra átívelő hidat mindenképpen érdemes útba ejteni.

Zalaváron balra fordulva Újszabárig hajtunk. Közben elérjük a Kis-Balaton északi csücskét. Itt található a Kis-Balaton Bemutatóház. Újszabárról Zalaszabárra karikázunk, majd onnan Kilimánra, Orosztony és Kerecseny településeket érintve. Kilimánról Újudvarig Gelse és Gelseszigeten hajtunk át. A 74-es utat Újudvar után érjük el, ezen tekerünk tovább Nagykanizsáig. (Nagykanizsát Palin városrészen keresztül érjük el.) Nagykanizsáról a Zalakomárom felé vezető útra hajtunk rá, és ezen érünk vissza Nagyrécsére.

Nagyrécse – Zalaapáti – Nagyrécse kerékpáros körtúra
Túra hossza: 71 km
Nehézsége: Közepes
Szintemelkedés: 764 m
Tájegység: Zalai-dombság
Érintett települések: Nagyrécse, Kisrécse, Galambok, Zalakaros, Garabonc, Nagyrada, Zalaszabar, Esztergályhorváti, Zalaapáti, Pacsa, Felsőrajk, Alsórajk, Kilimán, Gelse, Nagybakónak

A kerékpártúra Nagyrécsén a Kossuth út és a Petőfi utca találkozásánál kezdődik. Innen a Kossuth úton a falut északi irányban hagyjuk el. A település szélén húzódó országúton jobbra fordulva Kisrécsén át Galambokra hajtunk. Galambokon balra fordulva Zalaapátiig Zalakaros, Garabonc, Nagyrada, Zalaszabar, Esztergályhorváti községeken bicajozunk át.

Zalaapátitól a 75-ös úton haladva Pacsára tekerünk. Pacsa és Gelse között még aszfalton tekerünk Felsőrajk, Alsórajk, Kilimán településeken át. Gelsén a Weöres Sándor Általános Iskolánál kezdődik a kékkereszt-túrajelzés, balra rákanyarodva immáron földúton tekerünk tovább. Az első hosszabb emelkedő megmászása után a Csibiti-tó partjához érünk. Innen tovább tekerve a jelzésen megmászunk még egy hegyet, ahol átváltunk a zöldtúra-jelre és azon begurulunk Nagybakónakra, innen ismét aszfalton tekerve Kisrécsén át visszaérünk Nagyrécsére.

További információk és térkép itt.

Nincs a keresési feltételnek megfelelő kerékpártúra.