Kerékpártúrák Észak-Magyarországon

Nehézsége: Közepesnél könnyebb
Szintemelkedés: 787 m
Tájegység: Salgótarjáni medence
Érintett települések: Salgótarján, Vizslás, Kazár, Rákóczibánya, Nemti, Mátraterenye- Nádújfalu, Mátraterenye, Mátraszele

A kerékpártúra kiindulópontja Salgótarjánon a Pécskő út, Rákóczi utca kereszteződése. Innen indulunk a Rákóczi utcán (21-es főúton) haladva dél felé. Az út vége a Budapesti utcába torkollik. Innen Vizslás felé fordulva a Batsányi utca – Csokonai út – Nagymező úton át hagyjuk el a várost.

Vizslás, Kazár, Rákóczibánya és Bátonyterenye érintésével elérjük a 23-as főutat és azon tekerünk tovább Mátraterenye Nádújfalu településrészéig. Közben csak Nemti községet érintjük. Nádújfaluban elhagyjuk egy balkanyarral a 23-as utat és Salgótarjánig Mátraterenye és Mátraszele falvakon bringázunk át. A kiindulási pontot a Tarjáni út – Salgó út – Rákóczi utca útvonalon érünk el ismét.

Heves-Borsodi-dombság kerékpártúra
Túra hossza: 106 km
Szintemelkedés: 1105 m
Tájegység: Heves-Borsodi-dombság
Érintett települések: Egerbakta, Sirok, Szajla, Terpes, Pétervására, Erdőkövesd, Istenmezeje, Istenmezeje- Szederkénypuszta, Zabar, Domaháza, Hangony, Ózd, Arló, Járdánháza, Borsodnádasd, Szentdomonkos, Tarnalelesz, Szúcs, Egerbocs, Bátor

A kerékpártúrát Egerbaktáról indítjuk az Egri út – Siroki út – Bátori út kereszteződéséből. A települést a 24-es úton hagyjuk el és Sirokra tekerünk. Itt elhagyjuk a főutat és Pétervásárára tekerünk Szajla- Újtelep és Terpesen át. Pétervásárán keresztezzük a 23-as utat és Szederkénypusztáig Erdőkövesd és Istenmezeje településeken hajtunk át.

Nógrád megyébe átérve egy falut látogatunk meg Zabart, melyet elhagyva Borsod-Abaúj-Zemplén megyében kerekezünk tovább Ózdig. Ózdtól Szúcsig a 25-ös úton tekerünk tovább Arló, Járdánháza, Borsodnádasd, Szentdomonkos, Tarnalelesz falvakat érintve. Szúcsnál elhagyjuk a főutat és Egerbaktára tekerünk Egerbocs és Bátor érintésével.

Upponyi kerékpártúra
Túra hossza: 38 km
Nehézsége: közepes
Szintemelkedés: 509 m
Tájegység: Sajó-medence
Érintett települések: Dédestapolcsány, Bánhorváti, Nagybarca, Sajóvelezd, Sajómercse, Borsodbóta, Uppony

A kerékpártúrát Dédestapolcsányon kezdjük. Innen aszfalton tekerve Bánhorváti és Nagybarca falvakon át a 26-os főútig tekerünk, ahol balra fordulva néhány kilométer után elhagyjuk a főutat Sajóvelezd irányába.

A Sajóvelezd után Upponyig, a hegység névadó településéig Sajómercse és Borsobóta falvakon hajtunk át. Túránk látványos része következik, hiszen Dédestapolcsányig a Lázbérci-víztározó mellett tekerünk végig.

Kerékpártúra az Alföld peremén és a Mátraalján
Túra hossza: 46+48=94 km
Terep: Síkvidék és Dombvidék
Összintemelkedés: 196+464=660 m
Tájegység: Zagyva-medence, Mátraalja
Érintett települések: Kál, Boconád, Tarnaméra, Tarnazsadány, Nagyfüged, Karácsond, Gyöngyös, Pálosvörösmart, Abasár, Markaz, Domoszló, Kisnána, Verpelét, Feldebrő, Aldebrő, Tófalu, Kápolna

Egy változatos kerékpártúra vár ránk, ha úgy döntünk, hogy ezt a túrát választjuk, ugyanis a sík és dombos terep mellett a Mátra vonulatában gyönyörködhetünk.Utunk kiindulópontja a káli vasútállomás, innen kezdjük az alföldi szakaszunkat Boconádon át Tarnamérára tekerünk. Készüljünk rá, hogy az út minősége helyenként rossz. Tarnamérán megnézhetjük a főút mellett található Almássy-kastélyt, illetve az abban berendezett rendőrmúzeumot. Tarnaméra után Gyöngyösig tekerünk Tarnazsadány, Nagyfüged és Karácsond településeken át.

Gyöngyöstől utunk elkezd emelkedni. A 24-es főút melletti kerékpárúton tekerünk el egészen Mátrafüredig, ahonnan Abasárig Pálosvörösmarton át egy kellemes lejtőzés vár ránk. Következő településünk Markaz, ahol megtekinthetjük a várat, mivel azonban nem vezet oda aszfaltút, így azt csak terepbiciklivel ajánlott felkeresni.

Markaz után Kisnánára érkezünk, ahol érdemes a kisnánai várat megtekinteni. Innen Verpelétre tekerünk. A falu előtt balra fordulva Tarnaszentmária felé pár száz méterre egy vulkáni kúpot találunk. Verpelét után megkezdjük az ereszkedést az Alföldre. Feldebrő. Aldebrő, Tófalu és Kápolna falvakat átszelve keresztezzük a 3 számú főutat. Innen már csak néhány kilométer a káli vasútállomás, utunk végpontja.

Gyöngyös – Mátraszentimre – Gyöngyös kerékpáros körtúra
Túra hossza: 43 km
Szintemelkedés: 1257 m
Tájegység: Mátra
Érintett települések: Gyöngyös-Mátrafüred, Mátraszentimre, Gyöngyösoroszi

Habár aszfaltúton fut az útvonal, annak minősége miatt mégsem célszerű országúti kerékpárral nekivágni. A kiindulási pont a Gyöngyösi Mátravasút mátrafüredi megállóhelye. A hangulatos kisvasútra mindenképp érdemes felülni, indulás előtt tájékozódjunk a menetrendről. A kisvasúttól egy rövid szakaszon (5 km) a 24-es főúton tekerünk Kékes-tető irányába.

Az erdészeti útra Sástó után (kb. 2 km) balra fordulunk egy erdészeti aszfaltútra, amely utunk fölfelé vezető részén végig kísér minket. Térkép alapján könnyen lehet tájékozódni. Ha betartjuk azt az egyszerű szabályt, hogy aszfaltozott „T" elágazásban mindig balra tartsunk (2 ilyen van), akkor térkép nélkül is kijutunk a Galyatető – Pásztó országútra.

Az országúton balra kanyarodva kisebb-nagyobb lejtők és emelkedők tarkította úton áthaladunk Bagolyirtáson. A települést elhagyva kb. 1 km múlva balra egy erdészeti aszfaltútra hajtunk rá, amely kicsit rossz minőségű (bár nem kátyús), de hatalmas sebességgel száguldhatunk le Károlytáró lakótelepre. Innen közúton, de továbbra is lejtős terepviszonyok mellett Gyöngyösoroszin át begurulunk Gyöngyösre. A vasútállomáson túránk véget ér.

Eger – Kékes-tető – Eger kerékpáros körtúra
Túra hossza: 108 km
Szintemelkedés: 1980 m
Tájegység: Mátra
Érintett települések: Eger, Egerszólát, Tarnaszentmária, Recsk, Parád, Gyöngyös- Mátraháza, Gyöngyös- Mátrafüred, Pálosvörösmart, Abasár, Markaz, Domoszló, Kisnána, Verpelét, Egerszalók

A kerékpártúrát Egerben kezdjük a vasútállomásnál. Innen a 25-ös főúton tekerünk a városközpont felé, majd ráhajtunk az Egerszalók felé vezető útra. Ezt az egerszóláti leágazásnál hagyjuk el.

Ezt az utat követjük Egerszólát érintésével Tarnaszentmáriáig, ahol jobbra (Sirok felé) fordulva haladunk tovább a 24-es útig. A másodrendű főúton másszuk meg a Mátrát, áthaladva Recsken és Parádon. Az út tetején balra fordulva még egy rövid mászás vár ránk, és elérjük a Kékest, hazánk legmagasabb pontját. Innen visszagurulunk a 24-es útig és balra fordulva haladunk tovább Mátrafüredig. Áttekerünk Mátraházán, és érintjük Sástót is. Füreden letérünk a 24-es útról Abasár felé.

Abasártól Egerig egy kis forgalmú úton haladunk tovább Markaz, Domoszló, Kisnána, Verpelét és Egerszalók érintésével. Az úton több kisebb-nagyobb emelkedőt kell megmásznunk, ami sok energiát igényel. Egerbe vezető utunk ismerős lesz, hiszen az egerszóláti elágazásig ezen az úton hajtottunk, így könnyen visszatalálunk a vasútállomáshoz.

Eger környéki kerékpártúra
Túra hossza: 43 km
Szintemelkedés: 682 m
Tájegység: Tarna-völgy
Érintett települések: Eger, Egerszólát, Tarnaszentmária, Egerszalók

A kerékpáros túránkat Egerben a vasútállomáson kezdjük, a várost az Egerszalóki úton hagyjuk el, majd azon Egerszólát felé folytatjuk utunkat. Egerszóláton át Tarnaszentmáriára érünk, ahonnan Verpelét felé fordulunk.

Verpeléten áthajtva az Egerszalókra vezető utat követjük. Szalókon utunkat Demjén felé vesszük. A települést elhagyva balra fordulva érhetjük el ismét Egert. Ha azonban tovább haladunk Demjén felé, megnézhetjük a szalóki hőforrást. Egert a 25-ös utat keresztezve érjük el.

Eger – Miskolc kerékpáros vártúra
Túra hossza: 55 km
Szintemelkedés: 1188 m
Érintett települések: Eger, Felsőtárkány, Répáshuta, Miskolc

A kerékpártúra Egerben a vár hátsó bejáratánál a Bástya út felől kezdődik. Innen indulunk a 25-ös út felé, amelyet Felnémetig követünk, ott jobbra fordulva Felsőtárkány, Répáshuta érintésével Lillafüredre tekerünk.

Lillafüredről a Hámori-tó mellet elhaladva Hámor és Alsóhámor érintésével érkezünk meg Miskolcra. Diósgyőrön megtekintjük a várat.

Bükki kerékpáros körtúra
Túra hossza: 107 km
Szintemelkedés: 1030 m
Tájegység: Bükk-hegység
Érintett települések: Eger, Szarvaskő, Mónosbél, Bélapátfalva, Szilvásvárad, Nagyvisnyó, Dédestapolcsány, Mályinka, Miskolc- Újmassa, Miskolc- Lillafüred, Répáshuta, Felsőtárkány

A kerékpártúra Eger egyik bevásárlóközpontjának parkolójából indul, három szakaszra osztottuk fel. Az első szakasz két végpontja Eger és Dédestapolcsány. Köztük Szarvaskő, Mónosbél, Bélapátfalva, Szilvásvárad és Nagyvisnyó településeken haladunk át. Nagyvisnyó határában egy jobbkanyarral érkezünk a második szakaszhoz, amely Lillafüreden ér véget. Mályinkát, Szentléleket, és Újmassát érintve a Hámori-tó mellett halad el. A harmadik szakasz Lillafüreden, Répáshután, Felsőtárkányon, Felnémeten át ér vissza kiindulási helyünkre.

Szalajka-völgy Milleniumi kilátó kerékpáros tereptúra
Túra hossza: 12 km
Érintett települések: Szilvásvárad

Kerékpáros túránk Szilvásváradról a lovaspálya mellől, a Szalajka-völgy bejáratától indul. A túra során végig a zöld kerékpáros jelzésen tekerünk, addig amíg bal oldalon meg nem látjuk a sárga kerékpáros jelzést. Erre ráfordulva mászunk fel 615 méter magasan lévő kilátóhoz. Majd ezen az úton visszagurulunk a völgybe. Ha kedvünk tartja, folytathatjuk a bringázást a Szalajka-völgyi túra, vagy a Szalajka-völgyi körtúra túra útvonalakon.

Szalajka-völgyi kerékpáros körtúra
Túra hossza: 11 km
Érintett települések: Szilvásvárad

Túránk Szilvásváradról a lovaspálya mellől, a Szalajka-völgy bejáratától indul. A túra során végig a zöld kerékpáros jelzésen tekerünk, megnézve a völgy nevezetességeit. Utunk felénél jutunk el a Fátyol-vízesésig. Ez a szakasz igen forgalmas, ezért fokozott óvatossággal tekerjünk a gyalogos turisták között. A vízesés után letérünk a főbb nevezetességet látogató turistaútról, és nyugodtabb utakon haladva tekerünk vissza a kiindulási pontra.

Szalajka-völgyi kerékpártúra
Túra hossza: 7 km
Érintett települések: Szilvásvárad

Kerékpáros túránk Szilvásváradról a lovaspálya mellől, a Szalajka-völgy bejáratától indul. A túra során végig a zöld kerékpáros jelzésen tekerünk, megnézve a völgy nevezetességeit. A Fátyol-vízesés után a réten megpihenhetünk, majd ezen az úton visszafelé haladva érjük el a kiindulási pontot. Visszafelé ha kedvünk tartja, beiktathatjuk a Szalajka-völgy – Milleniumi kilátó útvonalat. Ez a szakasz igen forgalmas, ezért fokozott óvatossággal tekerjünk a gyalogos turisták között.

Eger – Nagymező – Eger kerékpáros körtúra
Túra hossza: 70 km
Szintemelkedés: 1377 m
Tájegység: Bükk-hegység
Érintett települések: Eger, Szarvaskő, Mónosbél, Bélapátfalva, Szilvásvárad, Felsőtárkány

A kerékpáros túránk Egerből indul egy bevásárlóközpont parkolójából. Szilvásváradig közúton haladunk Szarvaskő, Mónosbél, Bélapátfalva érintésével.

Szilvásváradon a Szalajka-völgybe fordulunk és a zöld kerékpáros jelzésen haladunk, majd rátérünk a sárga kerékpáros jelzésre egy balkanyarnál. Ez az erdészeti aszfaltút először a Milleniumi-kilátótorony mellet halad el, majd a Gerenna vár, Olasz kapu érintésével eljutunk a Nagymezőre.

A Nagymezőn a sárga kerékpáros jelzés elkanyarodik, mi azonban egyenesen hajtunk tovább és a János-rétet érintve utunk belecsatlakozik az Egert és Miskolcot összekötő országútba. Az országúton jobbra fordulva Fesőtárkány érintésével érkezünk vissza Egerbe.

Eger – Bogács – Eger kerékpáros körtúra
Túra hossza: 47 km
Szintemelkedés: 766 m
Tájegység: Bükk-hegység
Érintett települések: Eger, Felsőtárkány, Bükkzsérc- Völgyfőház, Bükkzsérc, Cserépfalu, Bogács, Noszvaj

Kerékpártúránkat egy egri bevásárlóközpont parkolójából indítjuk. Először a 25-ös úton haladunk Felnémetig, ahol jobbra fordulunk és áttekerünk Felsőtárkányon. Amint elérjük az Oldalvölgyi halastavat, jobbra fordulva erdészeti aszfaltúton a piroskereszt-jelzést követve haladunk tovább, és jutunk el Völgyfőházhoz.

Völgyfőház után a túrajelzés elhagyja az aszfaltutat. Mi az aszfalton tovább tekerve Bükkzsércre jutunk. Közúton megyünk tovább Cserépfalu irányába. A település előtt egy rövid kitérőt tehetünk a Suba-lyukhoz. Cserépfalu után Bogácsra érkezünk, majd tovább hajtva Noszvajon át érkezünk vissza Egerbe.

Novaj – Ostoros – Novaj kerékpáros körtúra
Túra hossza: 16 km
Szintemelkedés: 246 m
Érintett települések: Novaj, Ostoros

A kerékpártúra Novajból, a Mátyás úton lévő autóbusz állomástól indul. Innen Ostoros felé indulva a Mátyás út – Ostorosi úton hagyjuk el a falut. Egy emelkedő legyőzése, és az után következő lejtő után érjük el Ostorost.

A település egy kisebb hegy oldalára épült, így hamarosan újra fölfelé haladunk a főúton a falu végéig. Itt egy jobb kanyarral egy épülő lakóparkhoz, majd a lejtő után az ostorosi víztározóhoz jutunk. A hatalmas tó egy völgyzáró gáttal jött létre. Itt kifújhatjuk magunkat.

Visszafelé ugyanazon az úton hagyjuk el Ostorost, amelyiken ideérkeztünk. Megmászva a hegyet azonban nem gurulunk be Novajra, hanem a hegytetőn jobbra egy aszfaltozott utat találunk, amely a szőlők közé vezet. Ezen haladunk kb. 500 métert, majd balra, egy a hegyre vezető utat találunk. Ezen tekerünk tovább, majd a végén jobbra fordulunk. Tovább haladva egyszer csak egy T-elágazáshoz jutunk, itt az aszfaltozás megszűnik. Balra fordulva haladunk tovább, míg jobbról egy utat nem látunk. Jobbra fordulva párszáz méter után egy kereszteződéshez érünk. (Az út ismét aszfaltozott lesz.) Itt balra fordulva begurulunk Novajra a kiindulási pontra.

Bogácsi kerékpáros körtúra
Túra hossza: 21 km
Szintemelkedés: 383 m
Érintett települések: Bogács, Cserépfalu, Bükkzsérc

A kerékpártúra a bogácsi Dózsa György útról indul. Észak felé haladva egy Y-kereszteződéshez érünk. Itt jobbra tartunk Cserépfalu felé a Táncsics utcán. A pincesort elhagyva érünk ki a faluból.

Következő település Cserépfalu, amely templomának elhagyása után balra fordulunk a Noszvaji útra és ezen hagyjuk el a falut. Megmásszuk a Nyomó-hegyet és megpihenünk egy rövid ideig a panorámában gyönyörködve. Innen visszafordulva ugyanezen az úton érjük el a falu fő utcáját, ahol balra kanyarodunk Bükkzsérc irányába. Kiérve a településről néhány km után jobbra egy út vezet Hollóstető felé, ahonnan Bükkzsérc felé vesszük az irányt.

Bükkzsércen végig tekerünk a falu főútján megcsodálva ezt a hegyi települést. Visszafelé nem a Béke úton megyünk ki Cserépfalu felé, hanem a Rákóczi úton haladunk tovább egyenesen Bogács felé. Bogácsra a víztározó mellett érünk vissza. Eltekerünk a fürdő mellett és vissza is értünk a kiinduló pontra.

Bükkalja kerékpáros körtúra
Túra hossza: 65 km
Szintemelkedés: 812 m
Tájegység: Bükkalja
Érintett települések: Mezőkövesd, Bogács, Cserépfalu, Bükkzsérc, Noszvaj, Eger, Ostoros, Novaj

A kerékpártúrát Mezőkövesden a Mátyás király út és az Egri út kereszteződésében található templom előtt kezdjük. Innen a városon át haladunk a Mátyás király úton, majd a temetőnél balra fordulunk Bogács felé, ahogyan a tábla is jelzi. A 3-as utat keresztezve Bogács, Cserépfalu érintésével jutunk el Bükkzsércre. A faluból egy bal fordulattal haladunk tovább és visszatérünk Bogácsra.

Bogácsról Noszvajon áthaladva jutunk el Egerbe. A megyeszékhelyet Ostoros irányába hagyjuk el. Mielőtt megérkeznénk a faluba megnézhetjük a víztározót, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a tározó fölé emelkedő hegyekre. Ostorost elhagyva még egy falut, Novajt érintve jutunk vissza a kiindulási pontra.

Hevesi kerékpáros körtúra
Túra hossza: 119 km
Terep: Síkság
Szintemelkedés: 287 m
Tájegység: Heves-Borsodi nyílt ártér
Érintett települések: Heves, Tenk, Dormánd, Besenyőtelek, Mezőtárkány, Egerfarmos, Mezőszemere, Szihalom, Mezőkövesd, Egerlövő, Borsodivánka, Poroszló, Újlőrincfalva, Sarud, Tiszanána, Kisköre, Hevesvezekény

A kerékpártúránkat Hevesen a város főteréről indítjuk. A Szerelem Alfréd úton hagyjuk el a várost, és Tenk érintésével Dormándig tekerünk, ahol a 33-as útra kanyarodunk. A főútat Besenyőtelek után hagyjuk el egy balról induló bekötőúton (tábla jelzi), amelyen haladva Mezőtárkányt, Egerfarmost, Mezőszemerét, Szihalmot érintve elérjük a 3-as főutat.

Szihalomról kerékpárúton haladunk a főút mellet Mezőkövesdre. Onnan Egerlővő és Borsodivánka érintésével jutunk el Poroszlóra. A várost elhagyva a Tisza-tó melletti településeken haladunk át: Újlőrincfalva, Sarud, Tiszanána és Kisköre következnek egymás után. Kisköréről Hevesvezekény érintésével jutunk vissza Hevesre.

Matyóföld – Hortobágy kerékpáros körtúra
Túra hossza: 220 km
Terep: Síkság
Szintemelkedés: 421 m
Tájegység: Hortobágy
Érintett települések: Mezőkövesd, Egerlövő, Borsodivánka, Poroszló, Tiszafüred, Hortobágy, Debrecen, Hajdúböszörmény, Hajdúböszörmény- Zelemér, Balmazújváros, Tiszacsege, Ároktő, Tiszadorogma, Tiszabábolna, Tiszavalk, Négyes

A kerékpáros túra Mezőkövesdről indul és négy szakaszra bonthatjuk. A kiindulási pont a Kavicsostó utca és a Széchenyi út kereszteződésénél található. Az első szakasz Mezőkövesd és Borsodivánka közt fekvő út, amely Egerlövőn halad át.

Második szakasz Debrecenig tart. Borsodivánkáról Poroszlóra tekerünk, ahonnan végig a 33-as úton haladunk Tiszafüred, Hortobágy településeket érintve.

A harmadik szakasz a 35-ös úton Debrecen és Hajdúböszörmény között halad. Egy rövid kitérővel Bodaszőlő felé fordulva megnézzük a Zeleméri templomromot.

A negyedik szakaszon Hajdúböszörményből indulva Balmazújváros, darassai tájház, Tiszacsege érintésével jutunk el a Tiszához, ahol komppal kelünk át a folyón. A túlparton Ároktő, Tiszadorogma, Tiszabábolna, Tiszavalk és Négyes községeken áthaladva érkezünk meg Borsodivánkára, ahonnan az első szakaszon már megismert úton jutunk vissza Mezőkövesdre a kiindulási pontra.

További információk és térkép itt.

Miskolc-Őskohó kerékpártúra
Túra hossza: 39 km
Nehézsége: közepes
Szintemelkedés: 721 m
Érintett települések: Miskolc, Parasznya, Varbó,

A kerékpáros túrát Miskolcon a Diósgyőri-vár mellől kezdjük. Innen a Nagy Lajos király, a Kiss tábornok és az Andrássy úton haladunk Miskolc belvárosa felé. Balra kanyarodunk a Testvériség utcára és elindulunk Parasznya felé.

Az említett falu elején található kereszteződésben balra fordulva, Varbó felé vesszük az irányt. A Varbói-víztározó után balkéz felől meglátjuk a zöld kerékpáros túrajelet, és azon tekerünk tovább. Csókás előtt a zöld jelzés jobbra fordul, mi viszont tovább hajtunk az aszfaltúton a Garadna- völgyig.

A völgyben balra kanyarodva a patak folyásirányát követve bringázunk tovább. Elhaladunk a pisztráng telep mellett, majd az Őskohót csodálhatjuk meg. Innen a völgyben tekerve a Hámori-tó partján vezet el utunk. Lillafüred, Hámor, Alsóhámor érintésével érkezünk vissza Diósgyőrbe a vár lábához.

Fony – Regéci vár – Kőkapu – Fony kerékpáros körtúra
Túra hossza: 72 km
Nehézsége: Közepesen nehéz
Szintemelkedés: 1559 m
Tájegység: Zempléni-hegység
Érintett települések: Fony, Mogyoróska, Regéc, Háromhuta, Kishuta, Bózsva, Telkibánya, Gönc, Göncruszka, Vilmány

A kerékpártúránkat Fonyon a Templom utcáról indítjuk a Római Katolikus templom elől Mogyoróska irányába. Mogyoróskától kb. 2 km-re találjuk még Regéc előtt a Regéci várat, melyhez a Kék túra, majd a piros L útvonalán, emelkedőt megmászva juthatunk el. Innen visszakanyarodva a kéken elérjük Regéc szélét, majd aszfalton begurulunk Óhutára, majd tovább haladva elérjük Háromhutát. A terepviszonyok miatt országúti kerékpárral nem ajánlott a kitérőt megtenni, ebben az esetben Mogyoróskáról aszfaltúton tekerjünk Regéc, Háromhuta felé. Háromhutát elhagyva egy erdészeti úton tovább haladva kövessük a kéknégyzet-jelzést, majd a zöldtúra útvonalát.

A zöld jelzésen haladva kb. 5 km-re balra letérhetünk Kőkapu felé, majd visszakanyarodva az erdészeti úton haladunk tovább Kishuta irányába. A kék jelzésen egy erdei utat követve tekerünk tovább, a jelzés a villanyvezeték alatt letér az erdészeti útról, azonban mi azon tovább haladva jutunk el Bózsvára.

Bózsván a Dózsa György utcán haladunk át Telkibánya felé, egy újabb emelkedős szakaszon kb. 5 km-re érdemes megállni a Jégbarlangnál, majd Telkibányán egy kicsit elidőzni. Innen Gönc, majd Göncruszka felé vesszük az irányt, ahol érdemes megtekinteni többek között a Kazinczy-kúriát és –kriptát. Göncruszka után érjük el Vilmányt, ahol a Fő utcán áthaladva tudunk visszatérni a Fony felé vezető útra a kiindulási helyünkhöz.

Fony – Tolcsva – Fony kerékpáros körtúra
Túra hossza: 60 km
Szintemelkedés: 851 m
Tájegység: Zempléni-hegység
Érintett települések: Fony, Mogyoróska, Regéc, Erdőhorváti, Tolcsva, Erdőbénye, Abaújkér- Aranyospuszta, Abaújalpár, Boldogkőújfalu, Boldogkőváralja, Vizsolj, Vilmány

A kerékpártúrát Fonyon a Templom utcából indítjuk a település központjából. Innen Regécen át Óhutára tekerünk. Regéc magasságában megpillanthatjuk bal kéz felől a regéci várat. Óhuta után egy Y-elágazásba érünk, ahonnan Erdőhorváti felé vesszük utunkat. Azt kb. 7 km múlva folyamatos lejtőzés után érjük el. Innen már csak 5 km Tolcsva.

Tolcsvát Erdőbénye felé hagyjuk el, és Abaújlkér- Aranyospusztáig egy viszonylag kis forgalmú úton tekerünk. Aranyospuszta után jobbra Abaújalpár, Boldogkőújfalu községeket érintve Boldogkőváraljára érünk. A boldogkőváraljai várba a település szélénél jobb kéz felől lehet feljutni. A falut elhagyva egy T-elágazáshoz jutunk, ahol jobbra fordulva Vizsoly felé bicajozunk tovább. Vizsoly után Vilmány következik, ahol jobbra fordulva vissza tekerünk a kiindulási pontra, Fonyra.

További információk és térkép itt.

Kerékpáros körtúra a Zemplén nyugati oldalán
Túra hossza: 49 km
Terep: dombvidék
Szintemelkedés: 595 m
Tájegység: Zempléni-hegység
Érintett települések: Fony, Korlát, Boldogkőváralja, Arka, Boldogkőújfalu, Abaújalpár, Abaújkér- Aranyospuszta, Abaújszántó, Abaújkér, Vizsoly, Vilmány

A kerékpártúrát Fonyról indítjuk. Boldogkőváraljára tekerünk Korláton át. A falu határában balra fordulva megmászunk egy komolyabb emelkedőt, amely Boldogkő várához visz minket.

A vártól visszagurulunk a faluba, majd onnan Arka zsákutcafaluba karikázunk, majd vissza. Következő település Boldogkőújfalu, amelyen átbicajozunk, majd Abaújalpár, Abaújkér- Aranyospuszta és Abaújszántó következik. A település határában található a Patay-kastély, amelyet érdemes megtekinteni, ide a Ságvári Endre és a Dobó István utcán át juthatunk el.

Abaújszántóról Abaújkérre tekerünk, ahol a Halmos-kastélyt nézzük meg. Következő település Vizsoly, a Bibliaőrző falu lesz. Innen Vilmányra hajtunk és onnan vissza Fonyra, a kiindulási pontra.

Sátoraljaújhely – Füzér – Telkibánya – Sátoraljaújhely kerékpártúra
Túra hossza: 89 km
Szintemelkedés: 1085 m
Tájegység: Zempléni-hegység
Érintett települések: Sátoraljaújhely, Mikóháza, Pálháza, Bózsva, Nyíri, Füzérkomlós, Füzér, Hollóháza, Kéked, Abaújvár, Telkibánya

A sátoraljaújhelyi vasútállomásról indítjuk a kerékpártúrát és az Árpád utcán át hajtunk rá a város fő utcájára (37-es út) és azon hagyjuk el észak felé a várost. A város határától kerékpár út vezet tovább. Széphalom, Mikóháza, Pálháza, Bózsva és Nyíri érintésével jutunk el Füzérkomlósra. A település közepén jobbra kanyarodva ráhajtunk a füzéri útra és hajtunk tovább. A vár már igen messziről jól látszik a hegy tetején.

Füzérről visszahajtunk Füzérkomlósra és onnan továbbhaladva egy nagy félkört írunk le Hollóháza, Kéked, Abaújvár, Telkibánya és Bózsva érintésével. Bózsva után a már ismert úton Pálházán át tekerünk vissza az újhelyi vasútállomásra.

Szögliget – Rakaca-víztározó – Szögliget kerékpártúra
Túra hossza: 61 km
Nehézsége: közepesen könnyű
Szintemelkedés: 481 m
Tájegység: Aggteleki karszt
Érintett települések: Szögliget, Perkupa, Szalonna, Meszes, Rakacaszend, Rakaca, Viszló, Tornaszentjakab, Bódvalenke, Komjáti, Bódvaszilas,

A kerékpártóra Szögligetről indul. A települést dél felé hagyjuk el, és a 27-es útra kiérve Szalonnáig azon haladunk, Perkupa községet érintve. Itt balra kanyarodva elhagyjuk a 27-es főutat és a Rakaca-víztározó mellett elhaladva Meszes, Rakacaszend érintésével Rakacára érünk. A falu után belekezdünk túránk legmeredekebb emelkedőjébe. A mászást csak Viszló töri meg az emelkedő felénél.

Gyors száguldásunk során átsuhanunk Tornaszentjakabon, majd Bódvalenke után Komjátitól ismét a 27-es úton tekerünk tovább. Bódvaszilas után néhány kilométerrel elérjük a szögligeti elágazást, és jobbra fordulva visszaérünk a kerékpártúra kiindulási pontjára.

További információk és térkép itt.

Nincs a keresési feltételnek megfelelő kerékpártúra.